top of page
Wystawa w Muzeum Narodowym, Warszawa, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna
Na zdjęciu obraz Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów autorstwa Zbigniewa Dowgiałło
Pod koniec 1987 roku w Muzeum Narodowym w Warszawie otwarto wystawę "Realizm radykalny. Abstrakcja konkretna", stanowiącą rodzaj podsumowania i nobilitującą cały nurt Nowej ekspresji. Kuratorzy Ryszard Ziarkiewicz, Janusz Zagrodzki. Na głównej ścianie Muzeum zawisł obraz Zbigniewa Dowgiałło „Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów”, jako obraz sztandarowy całego nurtu jednocześnie przepowiadający bliski koniec komunizmu.

Wystawa w Muzeum Narodowym, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna
Na zdjęciu autor w wieku 26lat na tle swojego obrazu Upadek III Rzymu

Oficjalne otwarcie wystawy
Realizm radykalny, abstrakcja konkretna, w Muzeum Narodowym w Warszawie, 1987,
w tle obraz Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów autorstwa Zbigniewa Dowgiałło
Od lewej kurator wystawy Ryszard Ziarkiewicz, Dyr. MN, Wice dyr. MN, kurator Janusz Zagrodzki

Wystawa w Muzeum Narodowym, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna
Na zdjęciu autor w wieku 26lat na tle swojego obrazu Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów

Upadek III Rzymu, 1987, olej, płótno, 280x400 cm, kolekcja Muzeum Narodowego w Warszawie
Wystawiony w Muzeum Narodowym, Warszawa, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna.

Goście wystawy podczas kontemplowania sztuki.
Po prawej stronie u góry obraz Miłość i Dekadencja autorstwa Zbigniewa Dowgiałło
bottom of page