top of page
Wystawa w Muzeum Narodowym, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna. Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów Zbigniewa Dowgiałło

Wystawa w Muzeum Narodowym, Warszawa, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna
Na zdjęciu obraz Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów autorstwa Zbigniewa Dowgiałło

Pod koniec 1987 roku w Muzeum Narodowym w Warszawie otwarto wystawę "Realizm radykalny. Abstrakcja konkretna", stanowiącą rodzaj podsumowania i nobilitującą cały nurt Nowej ekspresji. Kuratorzy Ryszard Ziarkiewicz, Janusz Zagrodzki. Na głównej ścianie Muzeum zawisł obraz Zbigniewa Dowgiałło „Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów”, jako obraz sztandarowy całego nurtu jednocześnie przepowiadający bliski koniec komunizmu.
 

Upadek III Rzymu i Zbigniew Dowgiałło, Wystawa w Muzeum Narodowym, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna

Wystawa w Muzeum Narodowym, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna

Na zdjęciu autor w wieku 26lat na tle swojego obrazu Upadek III Rzymu

Otwarcie wystawy w Muzeum Narodowym, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna. Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów Zbigniewa Dowgiałło

Oficjalne otwarcie wystawy

Realizm radykalny, abstrakcja konkretna, w Muzeum Narodowym w Warszawie, 1987,

w tle obraz Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów autorstwa Zbigniewa Dowgiałło

Od lewej kurator wystawy Ryszard Ziarkiewicz, Dyr. MN, Wice dyr. MN, kurator  Janusz Zagrodzki

The Sinking of a Raft Full of Communists by Zbigniew Dowgiałło, a flagship painting of New Expression.

Wystawa w Muzeum Narodowym, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna

Na zdjęciu autor w wieku 26lat na tle swojego obrazu Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów

Upadek III Rzymu, Zbigniew Dowgiałło, sztuka współczesna, malarstwo, Muzeum Narodowe, Warszawa

Upadek III Rzymu, 1987, olej, płótno, 280x400 cm, kolekcja Muzeum Narodowego w Warszawie
Wystawiony w Muzeum Narodowym, Warszawa, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna.

"Miłości i dekadencja" autorstwa Zbigniewa Dowgiałło. Muzeum Narodowe, 1987, wystawa: Realizm radykalny, abstrakcja konkretna.

Goście wystawy podczas kontemplowania sztuki.
Po prawej stronie u góry obraz Miłość i Dekadencja autorstwa Zbigniewa Dowgiałło

Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów, Dowgiallo, neue wilde, muezum narodowe, warszawa

Zatopienie Tratwy Pełnej Komunistów, 1987, olej, płótno,  400×480cm
Wystawiony w Muzeum Narodowym, Warszawa, 1987, Realizm radykalny, abstrakcja konkretna

bottom of page